Call4Service
Contactformulier
Nieuwsbrief
Vacatures
Stage Thyssen Krupp
AUTOMATISCH TRANSPORT VAN STALEN ONDERDELEN

ThyssenKrupp vertrouwt op onze Automated Guided Vehicles

ThyssenKrupp heeft zijn intern transport geautomatiseerd met een AGV-systeem. Het verplaatst railonderdelen voor trapliften tussen de verschillende werkstations. Optimale flexibiliteit en minimale benodigde ruimte waren de belangrijkste factoren voor deze keuze.

Transportroutes optimaliseren, processen synchroniseren

ThyssenKrupp produceert rails voor trapliften in de Nederlandse fabriek in Krimpen an der Issel. De productieafdeling voor rails zocht naar een flexibele, hoogwaardige oplossing voor de interne verplaatsing van materialen om de productieprocessen te optimaliseren. 

Het doel was om de werkprocessen te synchroniseren en fouten te minimaliseren door middel van automatisering, terwijl de werknemers ontlast werden door onderbrekingen in het werk als gevolg van intern transport uit te sluiten. Er moest rekening worden gehouden met de beperkte ruimte en de mogelijkheid om de materialen binnen het productieproces te traceren. Geautomatiseerd transport van materialen tussen de afzonderlijke productiestappen was het gewenste doel - terwijl het zo flexibel mogelijk moest zijn.

Automatisering met maximale flexibiliteit

De afdeling spoorproductie heeft zes verschillende productieclusters voor de verwerking van buizen en tandheugelprofielen. Elk van deze clusters is verantwoordelijk voor een specifieke verwerkingsfase. Als gevolg hiervan bezoeken de materialen elk van deze stations.

Om zo flexibel mogelijk te blijven, werd gekozen voor een automatisch geleid voertuigsysteem (AGV-S). Een monorail en een vaste transportband zouden niet flexibel genoeg zijn om veranderingen in de productielay-out aan te kunnen. Een enkele AGV-S is voldoende omdat er meerdere railonderdelen gebundeld worden voor transport. Als de vereiste capaciteit in de toekomst moet worden verhoogd, is het een eenvoudige procedure om extra AGV-S'en in het systeem te integreren.

Bestuurderloze heftruck

ThyssenKrupp koos voor ons systeem van automatisch geleide voertuigen voor een baanbrekende en uitgebreide logistieke oplossing, bestaande uit een elektrische pallettruck met disselboom en een verbinding met het hostsysteem.

De ERC 213a is een automatisch bestuurde truck gebaseerd op een standaard Jungheinrich heftruck. Dankzij lasernavigatie en driehoeksmeting bedient de onbemande meeloopstapelaar 28 locaties in de fabriek en transporteert tot acht buizen en rekprofielen tegelijk. De logistieke software bewaakt de volgorde van de orders die autonoom worden verwerkt. Om letsel of schade te voorkomen, is de vorkheftruck uitgerust met een aantal veiligheidssensoren. Hij stopt onmiddellijk als een obstakel zijn pad blokkeert. Zodra de route weer vrij is, vervolgt de AGV-S automatisch zijn weg.

Tegenwoordig zijn efficiëntie en waarde veel belangrijker binnen de productie, pallets kunnen worden getraceerd binnen afzonderlijke productiestappen en het personeel van ThyssenKrupp wordt aanzienlijk minder belast.

 

< terug naar het overzicht

 

Gebruikte oplossingen