E-mobiliteit en autonoom rijden. Geïndividualiseerde voertuigbouw in Smart Factories en multinationale leveringsketens: De automobielsector beleeft momenteel een aantal fundamentele omwentelingen. In de race naar de automobiele toekomst zijn snelheid en maximale intralogistieke competentie essentieel.
Voor het transport in magazijnen en productiehallen worden meestal elektrische heftrucks en transpalletten gebruikt. Wanneer verschillende ladingdragers en lasten gelijktijdig moeten worden verplaatst, brengen wij onze trolleytrein in stelling. Hij bestaat uit een trekker en meestal meerdere aanhangwagens. Deze kunnen op verschillende plaatsen, zogenaamde ‘Senken’ (afgiftestations), worden ontladen en ook weer beladen. Het configureren van de techniek en het plannen van de routes gebeurt steeds op basis van uw specifieke taakstelling. Vooral in de just-in-time-productie is een nauwkeurig getimede materiaaltoevoer en -afvoer van en naar de productiemachines bepalend. Het Jungheinrich-trolleytreinsysteem verschaft daarbij een aanzienlijk voordeel t.o.v. afzonderlijke voertuigen, aangezien het minder kosten veroorzaakt en de verkeerssituatie vereenvoudigt.
De automobielsector maakt in tijden van globalisering een belangrijke verandering door. Industrie 4.0 is de maat der dingen. Multinationale bevoorradingsketens moeten worden beheerst en onderdelen moeten snel, betrouwbaar, goedkoop en milieuvriendelijk aan smart factories worden geleverd. De automobielindustrie en de autobouw vragen daarom terecht om slimme, toekomstgerichte logistieke hightechoplossingen in de complete supply chain.
Dat stelt zeer hoge eisen aan de logistieke processen in de automotive-branche, die ook berekend moeten zijn op wisselende vraagsituaties. Steeds meer onderdelen en leveringen worden bijvoorbeeld voorzien van RFID-tags (Radio Frequency Identification) waardoor ze hun positie permanent kunnen doorgeven in het IoT (Internet of Things). Wilt ook u de informatiestroom tussen fabrikanten, leveranciers en logistiekdienstverleners in de autobouw met slimme toptechnologie optimaliseren? Wij bij Jungheinrich zijn met onze hoogtechnologische oplossingen uw partner in de automobielindustrie.
Ons Warehouse Management System Jungheinrich WMS stuurt en koppelt als dirigent alle processen in het magazijn van onze automotive-klanten. Zo kunnen wij de processen in het hoogbouw- en magazijn met smalle gangen volledig of gedeeltelijk automatiseren en tegelijkertijd opslagfouten vermijden. Op zoek naar een op maat gemaakte hightechoplossing voor de autobouw uit één hand? Dan moet u bij ons zijn: de Jungheinrich logistiekinterface communiceert rechtstreeks met de magazijnvoertuigen. Zo weten heftrucks voor hoge rekken automatisch waar ze precies moeten zijn.
Onze vloertransportvoertuigen, zoals de innovatieve combitruck EKX, zijn uitgerust met een transpondertechnologie met RFID-readers. Met chips uitgeruste onderdelen kunnen daardoor automatisch worden ingelezen. Dat betekent tijdwinst en kostenbesparing in multinationale bevoorradingsketens als die van de automotive-sector. Natuurlijk bestaan onze voertuigen ook al jarenlang in elektrische uitvoeringen. Hier is de logistiek vaak zelfs een rolmodel voor de automotive-branche. Met onze hightechlogistiekoplossingen begeleiden wij u bij de paradigmaverschuiving in de automobielindustrie van de elektrische tot en met de zelfrijdende auto.
Contacteer ons voor meer informatie
Telefoon