Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Producten
Producten
Producten
Batterijen en laders
Batterijen en laders
Producten
Producten
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Diensten na verkoop
Diensten na verkoop
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
We koesteren een levendige innovatiecultuur binnen ons bedrijf zodat we onze klanten unieke innovaties en oplossingen kunnen bieden. We geven samen vorm aan de toekomst van de intralogistiek, ongeacht of u een automatisch magazijn, een duurzaam product of intelligente software nodig heeft.
Wij nemen onze verantwoordelijkheid door winstgevende groei voortdurend in overeenstemming te houden met de primaire behoeften van de samenleving en met het milieu. Daarbij streven wij specifieke duurzaamheidsdoelstellingen na die stevig verankerd zijn in onze 2025+ bedrijfsstrategie.
Met digitale producten zoals Jungheinrich WMS en het Jungheinrich Fleet Management System (FMS) bieden wij u betrouwbare en individuele oplossingen op maat om uw interne kosten en processen te optimaliseren.
U kiest de componenten die u nodig heeft en wij brengen u naar een hoger niveau. Maak gebruik van ons ruim gamma automatiseringsoplossingen om de dagelijkse uitdagingen in uw bedrijf aan te gaan met maximale efficiëntie, flexibiliteit en veiligheid.
Dr. Friedrich Jungheinrich introduceert in 1953 de eerste elektrische truck met bestuurdersstoel. De Ameise 55 is de eerste truck met een emissievrije aandrijving waarbij de transportsnelheid niet afhankelijk is van de fysieke mogelijkheden van de bestuurder.
In 1956 wordt de eerste reachtruck onder de naam Ameise Retrak geïntroduceerd. Met een kleinere gangbreedte dan de Ameise 55 biedt de truck een ruimtebesparing tot wel 30%.
In 1968 maakt de hoogbouwtruck zijn debuut. De ETX is een betaalbare en flexibele truck die via rails in de ondergrond door het gangpad wordt geleid. De truck kan lasten tot één ton tot tien meter hoog heffen. Door de zijdelingse verplaatsing worden de ladingen bovendien zijdelings in de stellingen opgeslagen.
In 1984 wordt Jungheinrich Anlagen- und Roboter-Technik (JART) speciaal voor geautomatiseerde systemen en robots opgericht. In 1985 groeit uit deze business unit de onafhankelijke dochteronderneming Jungheinrich Anlagen-Technik GmbH & Co. KG (JAT). Met de kabelgeleide Ameise Teletrak introduceert het bedrijf al in 1978 de automatisering van industriële trucks zonder rails.
De eerste elektrische vorkheftruck met AC-aandrijving rolt in 1996 van de band. De elektrisch aangedreven industriële truck bereikt al snel het niveau van de diesel vorkheftruck en geeft het startschot voor een reeks successen in heel Europa.
Jungheinrich presenteert in 2011 de eerste serie elektrische meeloop transpalletten met lithium-ion technologie. De hoge beschikbaarheid en het tijdbesparend laden maakt de EJE 112i bijzonder indrukwekkend. Met een totaalgewicht van slechts 289 kg en een geringe voorbouwlengte is de truck zeer wendbaar en compact. De eenvoudige en intuïtieve bediening van de batterij maakt het ontwerp van de truck trouwens compleet.
Door middel van gebruiksonderzoeken en prototypetests wordt de directe feedback van klanten verwerkt in de ontwikkeling van de ETV 216i. Niet lang daarna komt in 2018 de eerste reachtruck met geïntegreerde lithium-ion batterij op de markt. De truck is indrukwekkend door zijn revolutionair ontwerp waarbij de batterij een vast onderdeel van de truck wordt. De lithium-ion batterij neemt daarnaast slechts ongeveer de helft van de ruimte in die voorheen nodig was. Hierdoor kunnen bestuurders genieten van meer ruimte en een 360°-zicht.
De ERC 216zi is dankzij de volledig geïntegreerde lithium-ion batterij in 2019 de kortste industriële truck in zijn klasse. Het nieuwe smartPILOT-stuurconcept zorgt bovendien voor meer wendbaarheid in het magazijn, terwijl het platform met driezijdige bescherming en een beschermdak maximale veiligheid bieden.
Uniek vanwege zijn innovatieve kracht en uitstekende ontwerpkwaliteit. De unieke combinatie van wendbaarheid, veiligheid, gebruiksgemak en duurzaamheid maakt de EREi in 2021 in meerdere opzichten tot één van de beste in zijn klasse. De lithium-ion batterij is volledig geïntegreerd in het chassis van de truck. In combinatie met een L2-afmeting die 270 mm korter is, zorgt dit er ook voor dat de truck maximaal wendbaar is en echt indruk maakt.
Met de integratie van arculus, een bedrijf dat actief is op het gebied van Autonomous Mobile Robots (AMR’s), breidt Jungheinrich zijn aanbod als pionier wat betreft geautomatiseerde intralogistiek verder uit. Naast de AMR’s is het productgamma van Jungheinrich in 2022 ook uitgebreid met nieuwe softwareoplossingen voor mobiele automatisering waardoor de marktpositie van Jungheinrich in belangrijke groeisegmenten - zoals e-commerce - is verbeterd.
Nieuwsbrief
Inschrijven