Waar moet u rekening mee houden bij het inrichten van uw magazijn? Welk type rek is het meest geschikt voor uw toepassing? U ontdekt het in deze brochure.
Onze AMR SOTO is de ideale oplossing voor geautomatiseerd transport van maximaal 24 containers in verschillende maten en hoogten tussen 400 en 1.700 mm.
Automatisering is trending. Maar niet elk magazijn hoeft geautomatiseerd te worden. In deze whitepaper geven we u tips mee om de goede beslissing te nemen.
CEVA Logistics zet vol in op verduurzaming van haar CO2-voetafdruk. In het EDC te Grobbendonk leverde Jungheinrich 54 lithium-iontrucks en 20 powerbanks.
Als marktleider op het gebied van elektromobiliteit biedt Jungheinrich u intralogistieke oplossingen die energiezuiniger zijn en uw CO2-uitstoot verminderen. Daarom is de gehele levenscyclus van de Jungheinrich lithium-ion batterijen ontworpen met het oog op duurzaamheid.
Duurzaam totaalconcept
Meerfasige levenscyclus
Gebruik van kobaltvrije celchemie
Tot 95% recyclage percentage
Streven naar duurzaamheid
Bij Jungheinrich zijn lithium-ion batterijen de kerncomponenten van elektromobiliteit en leveren ze een belangrijke bijdrage aan de energietransitie. Duurzaamheid wordt echter enkel bereikt als de gehele levenscyclus van de lithium-ion batterijen zodanig ontworpen is dat hulpbronnen worden gespaard. Daarom hebben we bij Jungheinrich een duurzame cyclus ontwikkeld, van zorgvuldige materiaalwinning en fabricage tot een lange levensduur en hergebruik tot een hoge mate van terugwinning van waardevolle grondstoffen.
Voor Jungheinrich begint duurzaamheid bij de ontwikkeling en productie van lithium-ion batterijen. Tijdens deze fasen volgen wij onze eco-design criteria. Deze criteria houden rekening met de gehele levenscyclus van een product en verminderen de milieu-impact. Jungheinrich gebruikt bijvoorbeeld geen grondstoffen zoals kobalt, maar wel lithium-ijzerfosfaatcellen (LFP). Bovendien zijn de Jungheinrich lithium-ion batterijen veilig omdat de celchemie van de LFP-cellen - in combinatie met extra veiligheidsmaatregelen - voorkomt dat de batterij vlam vat.
2. Volgroeiingsproces in stationaire opslag
In de toekomst wil Jungheinrich de lithium-ion batterij kort laten volgroeien in een stationaire opslag. Op die manier kunnen eerdere CO2-emissies in een zeer vroeg stadium worden gecompenseerd. Jungheinrich realiseert hiervoor momenteel een geschikte opslagplaats.
3. Eerste fase levenscyclus: Gebruik in nieuwe heftruck
De Jungheinrich lithium-ion batterijen doorlopen drie verschillende stadia in hun levenscyclus. Eerst worden de batterijen gebruikt in nieuwe heftrucks. Lithium-ion batterijen verminderen uw ecologische voetafdruk met 20% en verbeteren de energie-efficiëntie van uw trucks tot 20% in vergelijking met trucks met een loodzuur batterij.
4. Revisieproces
De Jungheinrich lithium-ion batterijen worden gereviseerd na het gebruik in een nieuwe heftruck alvorens ze gebruikt worden in een tweedehands heftruck.
5. Tweede fase levenscyclus: Gebruik in tweedehands heftruck
Na gebruik in een nieuwe heftruck, is de levenscyclus van een lithium-ion batterij nog lang niet voorbij. Zodra de batterij gerecupereerd is, voert Jungheinrich een professionele revisie uit. In de toekomst zullen we met analysetools de gebruikte cellen evalueren en sorteren met behulp van kunstmatige intelligentie. Zo kunnen onze lithium-ion batterijen opnieuw gebruikt worden in tweedehands heftrucks (tweede fase van de levenscyclus) en later als stationaire opslag (derde fase van de levenscyclus).
6. Revisieproces
De Jungheinrich lithium-ion batterijen worden gereviseerd na het gebruik in een tweedehands heftruck alvorens ze gebruikt worden als stationaire opslag.
7. Derde fase levenscyclus: Gebruik als stationaire opslag
De derde fase van de levenscyclus verloopt los van de industriële truck. Als de batterijcapaciteit minder dan 70% tot 80% bedraagt, heeft het geen zin meer om de batterij in een industriële truck te gebruiken. De batterij kan wel nog enkele jaren als stationaire opslag gebruikt worden. Naarmate het gebruik van hernieuwbare energie toeneemt, zal stationaire opslag de komende jaren een steeds belangrijkere rol spelen om schommelingen in de stroomvoorziening te compenseren.
8. & 9. Ontmantelings- en recyclageproces
Als een lithium-ion batterij niet meer geschikt is als stationaire opslag, zorgt Jungheinrich voor de ontmanteling en recyclage van de batterij. Zo wordt tot 95% van de waardevolle celmaterialen, zoals lithium, koper en aluminium, hergebruikt en terug in de cyclus gebracht. Een deel van deze stoffen wordt bovendien gebruikt om nieuwe lithium-ion cellen te produceren. Deze aanpak draagt bij tot een duurzaam en verantwoord gebruik van natuurlijke grondstoffen.
"We stimuleren de circulaire economie - uiteindelijk ligt de focus van Jungheinrich op de energietransitie, het klimaat en het milieu."
Meer weten over de levenscyclus van onze lithium-ion batterijen?
Vul onderstaand contactformulier in en wij helpen u graag verder.
Lithium-ion batterijen zorgen voor een toenemende vraag naar grote hoeveelheden elektriciteit. Slim energiebeheer is daarom meer dan ooit noodzakelijk.