Pionier zijn - dat zit in het bloed van Jungheinrich. Al bijna 70 jaar ontwikkelt en produceert het bedrijf toekomstgerichte oplossingen voor de intralogistiek.
Nu slaat het in Hamburg gevestigde bedrijf ook nieuwe wegen in op het gebied van marketing. “Als traditioneel merk moeten we onszelf steeds opnieuw uitvinden en innovatie stimuleren. Dat geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze merkcommunicatie. Daarom kiezen we voor het eerst voor een zuiver digitale campagne, die we gelijktijdig op vijf continenten uitrollen”, aldus Linda Duffy, Vice President Marketing bij Jungheinrich.
Centraal: pioniersgeest en authentieke merkpersoonlijkheid
De digitale campagne met de claim “We’re the Intralogistics Pioneers” moet de naamsbekendheid van Jungheinrich vergroten, vooral bij digitaal ingestelde klantengroepen, en tegelijkertijd Jungheinrich presenteren als een innovatieve en aantrekkelijke werkgever die de toekomstige thema's automatisering, elektromobiliteit en duurzaamheid op de voorgrond plaatst. “Deze campagne laat zien wie we zijn en naar wie we op zoek zijn: mensen die het verschil willen maken en de toekomst van de intralogistiek mee vorm willen geven”, zegt Duffy. De ondersteuning komt van Jungheinrichs merkambassadeur Nico Rosberg. De duurzaamheidsondernemer en wereldkampioen Formule 1 van 2016 is medeoprichter van het Greentech Festival, een wereldwijd platform voor technologieën van de toekomst. “Nico gaat voor vernieuwende en visionaire thema’s. Net als wij. Samen willen we onze pioniersgeest gebruiken en onze ideeën voor het duurzame magazijn van de toekomst nog sterker uitdragen. Jungheinrich is het merk van de toekomst in de intralogistiek en we willen het ook als zodanig positioneren.” Jungheinrich vertrouwt bewust op zijn eigen personeel om dit te bereiken: “Collega's over de hele wereld zijn belangrijke beïnvloeders die elke dag in contact staan met klanten en potentieel nieuw talent, en die onze merkbelofte tot leven brengen”, zegt Duffy.
Het merk koppelen aan toekomstige thema’s
Daarom staan thema's als duurzaamheid, efficiënte en klimaatvriendelijke aandrijvingstechnologieën en de intelligente connectiviteit en automatisering van magazijnprocessen in het middelpunt van de campagne. Jungheinrichs pioniersrol binnen de intralogistiek op het gebied van lithium-iontechnologie, zijn uitgebreide expertise op vlak van elektromobiliteit en geïntegreerde energiesystemen, alsook AI-oplossingen voor magazijn- en wagenparkbeheer onderstrepen zijn knowhow op het gebied van innovatie en duurzaamheid.
“Duurzaamheid is diep verankerd in de bedrijfscultuur van Jungheinrich”, benadrukt Duffy. “Het verantwoorde gebruik van onze hulpbronnen ligt ons na aan het hart. We willen impulsen geven, platgetreden paden verlaten en iets nieuws ondernemen. Het is precies deze geest die de campagne “Intralogistics Pioneers” uitdraagt.”