Nieuwe trucks van Jungheinrich worden standaard af fabriek uitgerust met telemetrie-eenheden. Om aan de slag te gaan met digitaal vlootbeheer is de Starter Kit van het nieuwe Jungheinrich vlootmanagementsysteem (FMS) beschikbaar.
Jungheinrich blijft de digitalisering en de netwerkvorming in de intralogistiek stimuleren. Daarom rust het concern alle nieuw bestelde trucks die in zijn Europese fabrieken worden geproduceerd standaard uit met telemetrie-eenheden. Jungheinrich trucks zijn dus af fabriek volledig netwerkbaar en klaar voor intelligente integratie in het magazijn. Met behulp van het vlootmanagementsysteem Jungheinrich FMS kunnen klanten deze gegevens gebruiken om hun vloot optimaal in te zetten. Om het Jungheinrich vlootmanagementsysteem te kunnen gebruiken is de Starter Kit beschikbaar. De Starter Kit heeft vijf kernfunctionaliteiten: voorraadbeheer, locatiebeheer, gebruikersbeheer, draaiuren en de After Sales afdeling Call4Service.
Bij inventaris- en locatiebeheer biedt het vlootmanagementsysteem een algemeen overzicht van de omvang en samenstelling van de vloot op zowel lokaal als globaal niveau. De bedrijfsurenprognose helpt om de inzet te coördineren en maakt het mogelijk om trucks met een bijzonder hoge of lage benuttingsgraad snel te identificeren. Met behulp van de functie Call4Service kunnen klanten op elk gewenst moment eenvoudig contact opnemen met de Jungheinrich klantenservice via het Jungheinrich FMS en een uitgebreid overzicht krijgen van open en afgehandelde servicemeldingen. “Gegevens zijn ook in het magazijn een van de meest waardevolle resources. We maken deze gegevens nu eenvoudig en efficiënt bruikbaar voor onze klanten”, zegt Christiane Pilz, Afdelingshoofd Digital Products bij Jungheinrich. “Connectiviteit is een essentiële factor om de intralogistiek verder te optimaliseren. Door informatie beter en sneller te verwerken met ons Jungheinrich FMS, maken we de magazijnen van onze klanten nog efficiënter.”
Dankzij de telemetrie-eenheden ontvangen klanten met behulp van het Jungheinrich FMS realtimegegevens over de toestand en het gebruik van hun trucks, zodat ze hun vloot optimaal kunnen beheren. De gegevensoverdracht naar de Jungheinrich Cloud vindt meestal plaats via een mobiele verbinding, maar kan ook via WiFi worden gerealiseerd. “Wanneer onze klanten ermee instemmen om de gebruiks- en voertuiggegevens van hun trucks met ons te delen, levert dit ons ook belangrijke inzichten op in het werkelijke gebruik van de hef- en magazijntrucks. Hierdoor kunnen we onze oplossingen nog flexibeler, individueler en aantrekkelijker afstemmen op de behoeften van onze klanten”, zegt Pilz. “Dit zijn bijvoorbeeld diagnostiek op afstand voor het gericht verminderen of voorkomen van stilstandtijden door een efficiëntere service of intelligente energieoplossingen als basis voor een kosten- en verbruiksgeoptimaliseerd energiebeheer.”