Jungheinrich is door EcoVadis opnieuw onderscheiden voor zijn inzet op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf krijgt voor de tweede keer op rij de gouden status.
Het toonaangevende platform voor duurzaamheidsbeoordelingen EcoVadis heeft Jungheinrich opnieuw gecertificeerd als één van ’s werelds topondernemingen als het gaat om duurzaamheid. Binnen de machinebouw behoort Jungheinrich tot de 2% meest duurzame ondernemingen.
“Ons engagement inzake duurzaamheid is het fundament waarop wij duurzame waarde creëren“, aldus Dr. Lars Brzoska, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Jungheinrich AG. “Jungheinrich combineert maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid met winstgevende groei. Dat wij voor ons engagement inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen opnieuw de gouden status werden toegekend door EcoVadis, is een belangrijke erkenning voor ons werk.“
EcoVadis beoordeelt milieu, arbeids- en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen in zijn certificeringsproces. Jungheinrich slaagde erin om zich in al die domeinen verder te verbeteren in vergelijking met de voorgaande jaren. Vooral Jungheinrichs engagement op het vlak van milieubescherming wordt door EcoVadis gewaardeerd. Al jaren verbetert Jungheinrich de ecobalans van zijn heftrucks continu. Zo slaagde het bedrijf erin de ecologische voetafdruk van een gemiddelde vorkheftruck met 38% te reduceren. Jungheinrich speelt een voortrekkersrol op het vlak van elektromobiliteit. In 2019 waren 97% van alle door Jungheinrich geproduceerde trucks elektrische trucks en een snel groeiend aandeel daarvan was uitgerust met geavanceerde lithium-ion technologie. Tijdens zijn volledige levensduur stoot een elektrische heftruck met lithium-ion batterij 52% minder CO2 uit dan een diesel vorkheftruck van dezelfde vermogensklasse.
"In de toekomst zal Jungheinrich zijn engagement op het vlak van duurzaamheid nog intensiveren, om zo voor zijn klanten en de maatschappij een blijvende meerwaarde te creëren. Duurzaamheid zal dan ook een centrale rol spelen in onze bedrijfsstrategie 2025+, die wij in de loop van november zullen presenteren“, kondigde Brzoska aan.